Vi sørger for drift og support

Kom trygt i gang med salg af onlinekurser. Vi ordner alt for dig

Danske onlinekurser er for dig, som ikke har tiden (og lysten) til at håndtere al teknikken bag en professionel kursusplatform.

Hvorfor sælge hos os?

Du kommer hurtigere online med et professionelt setup, som giver dine kunder en god oplevelse online. Alt imens du passer din kerneforretning. Præcis, som du plejer!

Opsætning og vedligehold

Vi opsætter dine onlinekurser, så dine kunder får en god oplevelse

Professionelt design

Vi sørger for at designet er i orden på din kursusside, så dit kursus præsenteres professionelt

Teknisk kundesupport

Du skal ikke bekymre dig om support, når dine kunder ikke kan logge på, finde deres login osv.

Spar tid på bogføringen

Vi afregner din del af salget minimum 10 x årligt. Du har ingen bogføring på de enkelte salg

Få flere salg med ratebetaling

Dine kunder kan vælge ratebetaling. Kræver normalvis planer til ca. 700 kr./mdl., hvis du selv skal have en kursusplatform

Freebie, nyhedsbrev og SEO

Alt efter, hvilken plan du har kan du få opsat pop-up med tilmelding til dit eget nyhedsbrev, gøre brug af linkbuilding og endda få publiceret blogindlæg på platformen m.m.
Write your awesome label here.

Onlinesalg uden at røre teknikken

Vores kursuspakker tager højde for både nye og erfarne kursusskabere. Du kan selvfølgelig også få en skræddersyet kursuspakke, hvis du har behov for det. 
Vi har gjort det nemt for dig

Sådan fungerer salg af onlinekurser

1: Aftale indgås
2: Opsætning og lancering
3: Drift og teknisk support
Trin 1

Vi indgår en aftale

Udfyld interesseliste

Du udfylder interesselisten, hvor du kort beskriver dit onlinekursus. Vi kontakter dig, når vi har gennemgået din henvendelse.

Godkendes kurset får du et betalingslink til din kursuspakke, når du skriftlig har accepteret vores erhvervsbetingelser.

Du leverer kursusindhold

Efter køb/opstart af din aftale får du instruktioner til, hvilket materiale vi skal bruge fra dig. 

Du leverer materialet til kurset elektronisk ifølge vores anvisninger (f.eks. via Google Drive eller lign.).

Få udviklet dit onlinekursus

Har du ikke et færdigt kursus kan du tilkøbe rådgivning og hjælp til udvikling af din freebie, onlinekursus m.m.

Start med at udfylde interesselisten og skriv at du ønsker hjælp til udvikling af dit digitale produkt.
Trin 2

Opsætning og lancering

Vi opsætter dit kursus

Når vi har modtaget materialet til dit onlinekursus opsætter vi indholdet på kursusplatformen.

Vi har en leveringstid på 7-10 hverdage. Vi opstarter nye samarbejder jævnt fordelt over hele året, med udtagelse af ferieperioder.

Du godkender opsætningen

Inden lancering af dit onlinekursus godkender du opsætningen og de tilhørende delelementer.

Du har altid 1 x korrektur/rettelser inkluderet i din opstartspris.

Dit kursus lanceres

Når du har godkendt opsætningen af dit onlinekursus lanceres kurset. Du får betalingslink, link til kursussiden, rabatkode m.m.

 Du kan f.eks. indsætte disse links relevante steder på din hjemmeside, i dit nyhedsbrev m.m.

Trin 3

Du passer din forretning, som du plejer. Vi passer din kursusplatform

Fortæl kunderne om dit kursus

Du passer din forretning, som du plejer. Nu har du dit onlinekursus sat til salg og du kan nu henvise kunderne til dine digitale produkter.

Det kan dele link til de enkelte kurser på dine sociale medier, knapper på din hjemmeside eller i dit nyhedsbrev m.m.

Daglig drift og kundesupport

Vi klarer den daglige drift og sørger for teknisk support til dine kunder. Du kan også komme i kontakt med os, hvis du har brug for hjælp eller andet.

Hvis dine kunder ikke kan logge på, har glemt deres adgangskode, ikke kan tilgå en video eller lign. hjælper vi dine kunder.

Nem udbetaling af dit salg

Vi aflæser og afregner dit salg minimum 10 x årligt. Du modtager information om dit salg og din andel af salget. Herefter sender du os en faktura.

Du skal ikke bruge særlig software for at kunne få udbetalt dine penge. Du sparer mange bilag i dit regnskab.

FAQ - Oftest stillede spørgsmål

Hvordan kommer jeg i gang med at sælge?

Vi anbefaler du udfylder ventelisten nederst på siden eller på prissiden. Vi gennemgår interesselisten løbende. Har du ellerede nu kurser, som du gerne vil sælge hos os anbefaler vi stadig at du starter med at udfylde interesselisten og kontakter Judith direkte.

Kan jeg få et skræddersyet tilbud?

Ja. Hvis du f.eks. har flere kurser, flere lektioner i det enkelte kursus end der er inkluderet i kursuspakkerne.

Kan jeg indsamle tilmeldinger (leads) til mit nyhedsbrev?

Ja. Forudsat du har valgt en kursuspakke, som indeholder den funktion. Du kan vælge en kursuspakke, hvor du både kan have en pop-up på kursussiden (eller f.eks. dit blogindlæg).

Hvilke SEO-fordele får jeg, når jeg sælger onlinekurser hos jer?

Vælger du en kursuspakke, som indeholder SEO-fordele kan du f.eks. gøre brug af flg. funktioner:
  • Profilside/virksomhedsside, som linker til din egen hjemmeside
  • Linke til din egen hjemmeside fra den enkelte kursusside
  • Løbende lave blogindlæg, som linker til din egen hjemmeside

Jeg vil gerne sælge hos jer, men mit kursus skal ikke vises offentligt på jeres hjemmeside. Er det muligt?

Ja. Der kan være mange gode grunde til at dit onlinekursus ikke skal vises i et offentligt kursusbibliotek. Du kan derfor vælge en kursuspakke, som giver dig muligheden for denne funktion. Det kan også være du har et onlinekursus, som er forbeholdt dine eksisterende kunder og ikke skal sælges. Der kan være flere scenarier, hvor denne funktion er nyttig.

Kan jeg selv administrere mine kurser og oprette nye kurser?

Pt. tilbyder vi ikke denne mulighed, da vi først og fremmest ønsker at være en fullservice dansk kursusplatform til salg af onlinekurser.

Vi har allerede nu forskellige spændende funktioner indenfor bl.a. communitydelen på research- og idestadiet (få din egen netværksgruppe til dine kursister, som du også kan bruge til potentielle kunder/som salgskanal).

Vi har flere tilføjelser på tegnebrættet, som tilbydes løbende, når alle tænkelige scenarier for praksis brug (set med dine og dine kunders øjne) er gennemtænkt og testet.  Som eksisterende kunde får du selvfølgelig besked om nyhederne.

Kan jeg sælge medlemskaber?

Ikke pt. Denne funktion er dog i overvejelserne og på research- og idestadie, sammen med bl.a. communitydelen.

Hvilke fordele er der ved at komme med ombord på kursusplatformen tidligt?

Du er garanteret en fastlåsning af din pris. Hvis der så fremover laves ændringer i indholdet for din  kursuspakke vil du få adgang til disse uden meromkostning.

Kan jeg sælge onlinekurser til både B2B og B2C?

Ja. Alle kursuspriser vises og opkræves inkl. moms. Dine kunder får naturligvis en faktura, som indeholder dansk moms.

Hos os er det muligt at skabe en gnidningsfri og professionel oplevelse for dine erhvervskunder. Både før, under og efter købet. Vi hjælper dig gerne med at vælge og evt. skræddersy den rette kursuspakke.

Mine onlinekurser er på engelsk eller andre sprog. Kan jeg sælge dem hos jer?

Dette kan være en mulighed, alt efter setup. Du kan udfylde interesselisten og kontakte os, så kan vi indgå en dialog om mulighederne.

Jeg vil gerne sælge mit onlinekursus hos jer, hvordan kommer jeg i gang?

For at komme i gang skal du starte med at udfylde vores interesseliste, som du både finder her på siden og prissiden.

Bliver alle automatisk godtkendt til at sælge onlinekurser hos jer?

Alle ansøgninger/interesserede bliver gennemgået og vurderet på den baggrund. Vi vurderer interesserede ud fra en samlet helhed.

Jeg er marketingprofessionel. Kan jeg sælge onlinekurser hos jer?

I udgangspunktet ja. Har vi selv ensartede eller lignende produkter på hylden eller i produktion kan vi afvise offentlig visninger, men så finder vi et setup, som tilgodeser begge parter.

Vi ved der er mange vinkler (og målgrupper/kundetyper) til ensartede marketingkurser. Vi anbefaler dig derfor at udfylde interesselisten eller kontakte Judith direkte.

Kan jeg sælge hos jer, som privatperson?

Nej. Al salg hos Danske onlinekurser er bundet op på B2B aftaler og betingelser. Dette er bl.a. for at sikre dine kunder/slutkunden (som godt kan være en privatperson). Vi har specifikke handelsbetingelser for erhverv, da vi f.eks. vil sikre at kunden har adgang i et minimums tidsrum efter deres køb m.m. Disse betingelser bliver du selvfølgelig præsenteret for og skriftlig acceptere -, før vi indgår et samarbejde.

Du kan godt være erhvervsdrivende med en privat hobby, som du har lyst til at lave et onlinekursus om. Dette må du gerne sælge hos os, men dette skal indgå i aftalen mellem os og din virksomhed.
Vi har fået lavet ny hjemmeside, nyhedsbrev og segmentering og opbygning af medlemskartotek til LAG. Det har været en fornøjelse at samarbejde med Judith, som hele vejen igennem har stået til rådighed for os.

Desuden har Judith lavet et emailsystem til os med automationsflow, så vi ikke selv skal sende emails ud, når nye medlemmer tilmelder sig hos os.

Vi kan klart anbefale Judith til andre virksomheder, som ønsker at få opdateret eller lavet en ny hjemmeside samt lignende opgaver
— Lag Jammerbugt Vesthimmerland
Jeg har været rigtig glad for den hjælp jeg har fået fra Marketingbasen. Især formår de at tilpasse deres service, således at det jeg selv kan ordne instrueres jeg i, medens de områder der ligger udenfor mine evner, tager de sig dygtigt af.

Kan på baggrund af mine erfaringer kun anbefales.
— Gregers G
Marketingbasen - Judith har lavet en komplet omskrivning af en gammel hjemmeside og der er tilføjet væsentlige nye elementer.

Jeg er endvidere blevet uddannet som bruger af WordPress via gode og grundige videoer.

Alt ialt et rigtig professionelt forløb. Jeg er meget tilfreds og kan varmt anbefale Marketingbasen.
— Finn M